FORVANDLETAVJESUS.DEL.2

2.Kor.3,17-18

"men Herren er nden,og der Herrens nd er,der er frihet.
Men vi som med utildekket ansikt ser Herrens herlighet som i et speil,vi blir alle forvandlet til det samme bilde,fra herlighet til harlighet,som av Herrens nd."

All forvandling i vre liv skjer ikke ved egen kraft. Det er bare det nye livet i oss som kan gjre oss mer lik Jesus.Som nyfrelst opplevdes det som om jeg fri fra alt mulig.

Guds nd var sterk over mitt liv,og gleden og freden var sterk.Som nyfrelste er vi som barn uten forstand,og vr fremgangs-mte kan vel noen ganger diskuteres. Men etterhvert vokser vi i det kristne livet,og fr stadig mer innsikt i Herrens veier for oss.

Det var som en ild i mitt indre,som drev meg fremover og jeg vitnet for mange mennesker. Vi gikk p mter i en liten forsamling av stort sett eldre mennesker.Miljet var varmt,og vennlig,og Gud velsignet oss rikelig i den tiden.Men forvandlingen av et menneske tar tid.Det er en livsprosess som stadig pgr,ute opphold,s lenge vi tillater det.Selv om det gamle mennesket er korsfestet med Kristus,s merket jeg ofte at jeg var langt fra fullkommen i min vandring.

Det er slik,at nr ting fra det gamle livet "popper" opp i oss,er det for at Herren vil lse oss fra det. Vi kan prve overse det,trykke det ned,eller andre ting.Men det er der,i vrt sjelsliv og dukker stadig opp.Angst var noe jeg hadde slitt med helt fra barndommen,og var vel en av tingene som gjorde at jeg valgte flaska.Men som kristen kunne jeg ikke det lenger,s valget ble Guds Ord,samtaler og forbnn.

I denne tiden leste jeg mye i Romerbrevet. Jeg hadde tro p Guds Ord,at det fr eller senere ville sette meg fri. Du har sikkert opplevd at ting p en mte "faller" av deg uten at nesten er klar over det. Det kan vre uvaner som hissighet,overfladiskhet,hardhet osv,det Bibelen kaller "kjttets gjerninger." Noen kristne gir opp denne kampen mot det gamle,og mener det er umulige ting de str over for.

Det er helt sant.Ingenting gr for egen "maskin." Vi m slippe Gud inn p de omrdene vi ikke helt klarer takle. Da blir det Guds kraft som str for forandringen,selflgelig i samarbeid med oss. Da spr noe:"betyr det at jeg m gjre noe? Jeg trodde Jesus hadde gjort alt jeg?
Det har du helt rett i.Jesus har gjort alt.Men skal vi f del i det,m vi samarbeide med Ham som har lsningen.

Dette vil si: At vi har ikke lenger Jesus som "bare" Frelser.Skal vi oppleve f del i det Han gjorde,m Han ogs bli Herre i vre liv.Da er det Han som bestemmer hvordan vi skal leve,og ikke vi. Dperen sa det slik:"Han skal vokse,jeg skal avta.Vi m tillate Kristuslivet leve gjennom oss om vi vil oppleve Hans seier i vre liv. Det er noen ganger vanskelig,fordi at vi liker bestemme selv hva vi skal,og ikke skal.

Da blir det bare et "A4" liv. Et kjedelig kristenliv,med andre ord. Da sliter vi bare ut stoler i menigheten,og vittnesbyrdene dreier seg for det meste om,hvor slen djevelen har hvert mot meg.Du har sikkert hrt mange slike "vitnesbyrd." Slipper vi Jesus til,da forandrer vitnesbyrdene karakter. Da slutter vi syte og klage.Da vitner vi om seier gjennom motgang. Andre blir oppmuntret av vre vitnesbyrd,og fr nytt mot gjennom vr tro.

Jesus er lsningen p alle problemer,men vte hjerter m vre helt med Ham.Slipp Ham til,og du vil vokse i ditt kristne liv. Da gr vi fra herlighet,til herlighet i Jesu Navn.Amen

4 kommentarer

celina

05.08.2012 kl.19:21

Hei vi to skal ha m gjre video hvis du vil kan du legge igjen en kommentar hva vi skal gjre vi tar video til.

Kine Marie

05.08.2012 kl.19:21

Gud er god!

forkynneren

05.08.2012 kl.19:45

celina:Takk for kommentaren din.Guds Fred

forkynneren

05.08.2012 kl.19:45

Kine Marie:Amen.

Skriv en ny kommentar

forkynneren

forkynneren

59, Sarpsborg

Velkommen til min nye blogg. Jeg en mann p 59 r,vrt gift i 39 r,har vrt en kristen i 33r. Du er velkommen til kommentere alle inlegg p denne bloggen,s lenge dine kommentarer ikke inneholder skjellsord, spam eller liknende. Guds velsignelse nskes deg.

ToppBlogg - toppliste for bloggere ToppBlogg - toppliste for bloggere

Kategorier

Arkiv

hits