FOVANDLETAVJESUS.

1.Joh.1,1-4

Det som var fra begynnelsen,det som vi har hrt,det som vi har sett med vre yne,det som vi betraktet og vre hender rrte ved,om Livets Ord.
- og Livet ble penbaret,og vi har sett det og vitner og forkynner dere Livet,det evige,som var hos Faderen og ble penbaret for oss - det som vi har sett og hrt,det forkynner vi for dere,for at ogs dere kan ha samfunn med oss.
Og vrt samfunn er med Faderen og Hans Snn,Jesus Kristus.Dette skriver vi for gjre deres glede fulkommen.

Jeg skrev i gr at ordet "Skriften" skrives med stor S i Guds Ord. Som vi alle vet,brukes stor forbokstav bl.a i "navn" p personer. "Skriften" er Guds skrevne ord,skrevet av mennesker ved penbaring og kjennskap til Jesus Kristus. Den er ogs Guds talte Ord. Skriften er et "Absolutt",og dens troverdighet kan ikke diskuteres.Som troende er vi alle vitner om Jesus Kristus,Hans gjerninger,Hans trofasthet,og selflgelig,det strste av alt:Hans guddommelige kjrlighet.

Det er i mte med denne Guds Agape at vi blir forvandlet. Verdens mte hjelpe mennesker p,kan vre vel og bra,men bare Guds Agape gjr en virkelig forvandling.Et mte med Jesus kan gjre mirakler.Stenhjertet blir byttet ut med et kjdhjerte.Vi har ftt en skatt i vrt indre som ingen kan frarve oss.Paulus sier i2.Kor.4,7"Men vi har denne skatt i leirkar,for at den rike kraft skal vre av Gud og ikke fra oss selv.

Videre nedover skriver han at vi stadig blir overgitt til dden for Jesu skyld,for at Jesu liv skal bli penbart gjennom oss. Det nye livet vi har inne i oss har kraft i seg til seire over vre kjdelige fristelser og handlinger.Denne prossesen kalles i Guds Ord for:Helliggjrelse,et lite populrt ord,men desto noe av det viktigste som skjer i vre liv. Vi har vel alle prvd forandre oss selv i egen kraft,men med elendig resultat.Nyttrs-lfter og andre lfter blir som regel aldrig fulfrt.

Men her skriver Paulus om en forvandlende kraft,som kan f oss ut av den mest hplse situasjon.Paulus skriver at: Dden er virksom i oss,men livet i dere. Den strste hensikten med frelsen er ikke f oss til Himmelen.Dit kommer vi av bare nde.Hensikten er Kristus synliggjort gjennom oss,slik at andre kan mte Jesus gjennom oss. Forvandling er et valg vi tar,og ikke noe Gud tvinger oss til.

Nr ndens lys ransaker vrt indre,da faller vi i avmakt.Vi roper til Gud om befrielse fra synd og annen elendighet,og Han lar ikke vente p seg.Vi velger leve nrme Ham,for f del i Hans krakter og natur,Hans tanker og vilje,ja,alt det Han gir oss.Johannes dperen sier: Han skal vokse,jeg skal avta. Det str skrevet:Enok vandret med Gud,og Gud tok ham til seg.Vi kan bli s ett med Jesus at selvet ikke er synlig.

Mitt forbilde er Jesus,og Ham alene.Ingen menneske kan forandre deg,bare Jesus kan.Amen.

2 kommentarer

Kjetil

03.08.2012 kl.14:47

Takk for oppbyggelig innlegg! :-)

forkynneren

03.08.2012 kl.15:16

Kjetil:Takk for hyggelig kommentar.Godt se andre troende her inne.

Skriv en ny kommentar

forkynneren

forkynneren

59, Sarpsborg

Velkommen til min nye blogg. Jeg en mann p 59 r,vrt gift i 39 r,har vrt en kristen i 33r. Du er velkommen til kommentere alle inlegg p denne bloggen,s lenge dine kommentarer ikke inneholder skjellsord, spam eller liknende. Guds velsignelse nskes deg.

ToppBlogg - toppliste for bloggere ToppBlogg - toppliste for bloggere

Kategorier

Arkiv

hits