GUDGITTAUTORITET.

Galat.3,8

"Da Skriften foruts at det er ved tro Gud rettferdiggjr hedningene,forkynte den p forhnd dette evangelium for Abraham:I deg skel alle folk velsignes.
Joh.1,1-2
I begynnelsen var Ordet,og Ordet var hos Gud,og Ordet var Gud.
Han var i begynnelsen hos Gud.
I Galaterbrevet fremheves Skriften som en person.Det samme ser vi i Joh.evg.At"Ordet var Gud",setter Skriften p samme niv som Gud selv.


Kanskje ikke s merkelig,da vi kan lese i 1.Mosb at Gud skapte verden med sitt talte Ord. Det forteller videre:at Ordet har den samme autoritet i dag.Men i dag er det VI som har blitt gitt autoritet til bruke det samme Guds Ord mot det som kommer mot oss,og for synliggjre Guds kraft der vi er.
IMatt.16,13-19spr Jesus disiplene hva folket sier om Ham.Svarene er forskjelligefra dperen Johannes,til en av profetene.Men det var ikke det svaret Jesus ville hre,s derfor spr Han disiplene:"Men dere,hvem sier dere at Jeg er?"Peter svarer kontant:"Du er Messias,den levende Guds Snn."Peter var ikke selv klar over sitt svar,og Jesus sier til ham:"Det er ikke kjtt og blod som har penbaret dette for deg,men Min Far i himmelen."

Videre sier Jesus til Peter:"Jeg vil gi deg nklene til himlenes rike,og det du binder p Jorden,skal vre bundet i himmelen,og det du lser p Jorden,skal vre lst i himmelen."
"Nklene",som Jesus nevner her,er bildet p den autoritet som er gitt til alle troende.Dette er ikke et "soesialverkty" for noen f.Det er gitt til alle som er "fdt" p ny,og har Jesus som HERRE i sine liv.Det kan ha en avgjrende betydning for vre liv hva vi uttaler om oss selv og andre.

Derfor fr sladder og baktalelse s alvorlige konsekvenser for de som praktiserer denne synd at de risikerer bli tilbake.Vi er ikke kalt til forbanne,men velsigne.
Ber vi ut Guds Ord over oss selv og andre,vil dette etterhvert f en god hst.Vi lser,og binder i Jesu Navn,demonisk aktivitet,og vi bryter kraften i baktalerens ord over oss selv og andre.Et sted sier Skriften:Et hvert klageml/anklage skal du kunne gjenndrive.

Flere ganger i vrt kristne liv har Gud vist oss personer som ber mot Guds vilje,eller bekjenner negative ting over vre liv. Da har vi brukt de nklene Gud har gitt oss,og brutt alt dette demoniske som blir utsendt.Bruker vi disse nklene,forsvinner alt ondt trykk og demonisk aktivitet over vre liv. Nr samme person/personer stadig gjnntar disse motbnner,da tar jeg en samtale med dem i all vennskapelighet,samtidig som jeg gjr klart alvoret i slike ting.

Hjelper ikke dette,br man holde seg vekk fra dem inntill de omvender seg.Bnn har stor kraft nr Ordet er i bnnen,den positive bekjennelsen,Jesu dyrebare blod osv.Da kan vi hjelpe mennesker bli fri plagsomme tanker,flelser o.a ved sette navn p det.Nr vi skal hjelpe mennesker som er bundet,er samtale en viktig del av hjelpen.Da har vi muligheten til komme frem til selve rsaken at ting er som de er.

Takk Gud for Hans Ord,og de vpen Han har gitt deg.Takk Ham for blodets beskyttelse daglig over ditt og din families liv.Gud er god.Han er nrmere oss enn vi aner,Han bor i vre hjerter med hele sin fylde.Vr frimodig og sterk,Han er med deg.Amen

4 kommentarer

ingrid

03.08.2012 kl.08:01

Mener du virkelig at baktalelse er en synd som gjr at du mister frelsen? Baktalelse er jo en typisk synd som man "faller i," og som veldig mange gjr, uten tenke over det...

Nden er jo strre en all de syndene vi kan falle i, s s lenge vi har Jesus som Herre, og setter han frst, er det det som gjr oss frelst. Stemmer ikke dette?

Jeg fler bare at folk kan bli litt skremt av tro at "hvis jeg baksnakker vil ikke Gud ha noe med meg gjre lenger".. Slike tanker kommer ikke fra Gud, selv om Han vil at vi skal omvende oss fra synden. Her ville jeg i hvert fall ppeke at det er forskjell p falle i synd og leve i synd... :)

forkynneren

03.08.2012 kl.09:48

ingrid:Hei.Det jeg skriver i dette innlegget,er om mennesker som ikke vil omvende seg fra synd.IGalat.5,19-21 kan du lese en liste Paulus legger ut som er synd.Husk,at det her er snakk om de som ikke vil omvende seg,p tross av flere advarsler.

Ingen "faller" i synd.Vi tillater synd.Lever vi nrme Jesus vil vi hre mer enn nr vi lever p avstand.Evangeliet er mye mer radikalt enn det vi har gjort det til.Du skriver:"folk kan bli litt skremt av tro at "at hvis jeg baksnakker vil ikke Gud ha noe med gjre lenger..

Men som jeg sa:det er de som IKKEVILomvende seg,som ikke arver Guds rike.

ingrid

03.08.2012 kl.14:59

Da forstr jeg mer hva du mener... Setningen du hadde skrevet som jeg misforsto litt var denne:

"Derfor fr sladder og baktalelse s alvorlige konsekvenser for de som praktiserer denne synd at de risikerer bli tilbake."

forkynneren

03.08.2012 kl.15:18

ingrid:Riktig.Tenkte du kanskje hadde feiltolket.Fort gjort.

Skriv en ny kommentar

forkynneren

forkynneren

59, Sarpsborg

Velkommen til min nye blogg. Jeg en mann p 59 r,vrt gift i 39 r,har vrt en kristen i 33r. Du er velkommen til kommentere alle inlegg p denne bloggen,s lenge dine kommentarer ikke inneholder skjellsord, spam eller liknende. Guds velsignelse nskes deg.

ToppBlogg - toppliste for bloggere ToppBlogg - toppliste for bloggere

Kategorier

Arkiv

hits