BLIFERDIGMEDSELVET.

2.Kor.5,19-20

"Det var Gud som i Kristus forlikte verden med Seg Selv,s Han ikke tilregner dem deres overtredelser og la ned i oss ordet om forlikelsen.

S er vi da sendebud i Kristi sted,som om Gud selv formaner ved oss.Vi ber i Kristi sted:La dere forlike med Gud."

Her beskriver Paulus den tjeneste alle troende er kalt til:Forlikelsens tjeneste.Det formidle evangeliet om Jesu dd og oppstandelse er et "must" for alle troende.Mten vi gjr det p,er forskjellig,alt etter hva vi mener er mest effektivt.
Jeg s en statistikk i et kristent blad,hvor en person skrev flgende:Av alle de troende,er det kun ca 5% som har ledet noen til frelse.

Det vil si at ca 95% har aldrig ledet noen til tro p Kristus.Det ble et skremmende tall for meg,srlig med det faktum at Jesu gjennkomst str "for dren." Jeg mener at vi alle har muligheter til p en eller annen mte formidle evangeliet til andre,enten vi gr ut,bruker telefonen,eller internett. Dette utelukker alle unnskyldninger vi mtte ha for ikke gjre det.

Jeg tror en av de strste rsakene er at vi skammer oss over Jesus,og er redde for bli sett ned p.Er vi i en slik situasjon,lever vi farlig nr det gjelder frelsen(Luk.9,26).Det er lett ta denne dyrebare frelse for gitt og tro at vi kan gjre det vi vil uten at det fr konsekvenser.Jeg treffer stadig p denne type "kristne" som kaller rettledning for loviskhet og fordmmelse.

Men ingen av oss gr fri fra bli stilt til ansvar for Kristi domstol.Herren sa til meg for mange r siden:Det du fr se i Mitt ord,det skal du dele med de andre." Og siden har jeg gjort det p mange forskjellige mter. Som troende har vi et ansvar for de som str utenfor evangeliet. Vi risikerer at deres blod blir krevet av vre hender om vi str Guds nd i mot.

Jesus sier at,den som vil flge Meg,m daglig ta opp sitt kors."Korset" vrt er vanren,spott og bli kallt forskjellige ting som dmmesyk,lovisk,ond osv. Men alt dette "trigger" meg til fortsette forkynne Sannheten.Ofte er de kristne/religise de verste,de som er falt fra troen til fordel for verdslighet. Men en dag stillner vre rster.Vi er reist herfra,og verden gr inn i en domsperiode med ubeskrivelige lidelser over hele jorden.

Skjellsord er ikke verd "rulle" ned for.Takk heller Jesus at du er verdig til bli fornedret for Hans skyld. Hsten er stor,men hvor er sjelevinnerne? Gud ser etter hjerter som vil flge Ham i hellighet og renhet. Han ser etter hjerter som ikke er egoistiske og selvopphyende,men ydmyke og sanne. La oss ikke vre drer og uviselige. La oss leve for Jesus,og vinne de som er utenfor.Det er de som Jesus gav sitt blod for. Gud har gitt oss alle forlikelsens tjeneste.Amen

4 kommentarer

Dina

30.07.2012 kl.23:48

Kjempe fin blogg!!

kommentere tilbake?

Bajassene

30.07.2012 kl.23:58

Godt ha noe/noen tro p :)

Ta gjerne en titt innom bloggen vres, kommenter om du liker

Hadde satt stor pris p det!

Vennlig hilsen Bajassene <3

forkynneren

31.07.2012 kl.01:30

Dina:Takk for kommentaren din.Guds Fred

forkynneren

31.07.2012 kl.01:31

Bajassene: Takk for kommentaren deres.Guds Fred

Skriv en ny kommentar

forkynneren

forkynneren

59, Sarpsborg

Velkommen til min nye blogg. Jeg en mann p 59 r,vrt gift i 39 r,har vrt en kristen i 33r. Du er velkommen til kommentere alle inlegg p denne bloggen,s lenge dine kommentarer ikke inneholder skjellsord, spam eller liknende. Guds velsignelse nskes deg.

ToppBlogg - toppliste for bloggere ToppBlogg - toppliste for bloggere

Kategorier

Arkiv

hits